EXTREME INFECTED INGROWN TOENAIL REMOVAL OF DEFORMED TOENAIL SURGERY

EXTREME INFECTED INGROWN TOENAIL REMOVAL OF DEFORMED TOENAIL SURGERY


Mother of patient: You finished all of your school here? TB: Yeah. Only one school in Canada for this program; The Michener Health Institute in Toronto. It’s the same school my dad went to 30 years ago. M: Is that (right)? Oh. TB: Yeah, so I want you to sit back. I’m just gonna wipe down the toe to clean it up. So I’m gonna give you one side a pinch then we do that other. Like I said, on the count of three if you feel something that’s tight or a little bit uncomfortable and you want to move your foot don’t; just push your heel straight like. P: Like that? TB: Yes. P: Okay. TB: Okay. So on three little pinch. It’s a very small thin needle. So here we go one, two, three, very good. You okay? P: Uh huh. Ahh! TB: What? Bad or not that bad? P: Not bad. TB: Well for you because you’re a tough guy. How about now; any pain? P: No. TB: Very good. The whole toe has become much enlarged, even on the whole downside here. But we’re not gonna be touching that.
We’re just gonna be removing this top portion, okay? Any pain? P: No. TB: Okay. One more side, okay? P: Okay. TB: That wasn’t bad, right? P: No. TB: Okay, here we go on three another pinch one, two, three. This side is a little bit harder. You okay, Igor? P: Uh hum. M: (speaking Serbian) TB: I know; it’s a little tough this side. P: I think it’s bone. TB: It’s a tight fit. How about now? P: It’s okay. TB: No more pain? Just pressure? P: Yeah. TB: This side is much tighter because there’s not as much room. Like you said, it’s right beside the bone. TB: Any pain right now? P: No. TB: Okay, very good. You feeling okay? M: You’re just okay? P: Uh hum. TB: Okay. All done. Okay, so what we’re putting on is just a tourniquet, okay? It’s a rubber band… P: Okay. TB: And this rubber band is gonna push out any of the bad blood or blood that’s just sitting in a toe. P: Oh. I see. TB: The reason for that, the acid that we’re using to stop the nail from growing, it needs to work in an area where there’s no blood. If there’s too much blood, it will dilute the acid and then it won’t kill the nail. P: So basically like you you’re burning this. TB: Burning the nail. P: Okay. TB: Yeah, with a chemical. P: So how does this chemical not enter the blood. TB: So we’re just applying it to a certain area… P: Oh, I see. TB: In a controlled environment. TB: So we’re just cleaning up the toe. M & TB: (?) in Spanish, yeah and in other languages yeah, it’s amazing, M: Yeah (?) that’s the Latin name. TB: It is? (?) P: You’re Spanish? TB: No, but I can speak a little Spanish. P: Oh, okay. M: Nice. TB: So we’re gonna do a little check of the area. P: Okay. TB: Anything sharp here? P: No TB: Here? P: No. TB: How about here? Anything sharp? P: No. No. TB: Nothing? P: Nothing. TB: Pressure? Not even pressure? P: No pressure. TB: Okay. We numbed you very good. P: Yeah, you did. TB: And how about this side; anything sharp here? P: No. TB: Anything sharp here? P: No. I just feel like someone’s scratching something. TB: But no pain? P: No. M: Nice. TB: Anything sharp here? P: No. TB: Okay. So we’re gonna trim the bad nail out. Any pain? P: No. I’m just feeling it’s numb. TB: Okay. We’re removing the ingrown now. P: Okay. Good. TB: You see that? That’s one. M: See how it is growing inside? That’s (what’s making the pain). TB: Big! P: Why this happening? Like so many people complaining like they have this (ingrown nail). TB: There are many reasons. Sometimes it’s the way the nails just they grow, sometimes it’s genetic, sometimes it’s because of pointy or narrow shoes that push the skin over the nail, or sometimes it’s the way we cut our nail. Sometimes we cut it bad and it changes the way the nail grows. P: I have a friend with three brothers. TB: Yeah. P: All three of them have a problem like that. TB: So to me, that sounds like they were born with it the way the nail grows. P: Probably. TB: Some people are just born with very curved nail. M: Si (yes). TB: So just making sure there’s nothing left behind. TB: Okay. TB: But you didn’t feel anything, uh? P: No. TB: The other thing is sometimes trauma, dropping something on the toe, can really change the way the toenail grows as well. P: Seriously? Wow! TB: Yeah, and once that happens, it grows like that forever. P: Could it be like even if you hit the toe like somewhere? TB: Yep. P: Wow! TB: You didn’t say you’re taking any blood thinners; are you? P: Huh? TB: You’re not taking any blood thinners are you? P: No, no. TB: No, uh? There’s a lot of bleeding. A lot of bleeding. Okay. So nothing wrong with that. M: Why lots of bleeding? TB: Why? Just because of all the bad tissue, I think. M: Uh hum. TB: So what we’re gonna do, I’m just gonna put on that elastic band a little bit tighter. That’s all it means, okay? P: Okay. TB: Because what’s gonna happen, when we cut that tissue, that’s where it’s gonna bleed a lot. That’s normal but I just removed the ingrown nail and it’s bleeding a little bit too much; more than it should. P: It’s because of that blood that’s in that? TB: I think it’s just a bad, all that bad tissue. P: Yeah, probably. TB: Yeah, like we discussed the hyper granulation tissue. P: Yeah, yeah. TB: Okay. Let’s see how it’s doing now. So what’s gonna happen, normally we’re going to use the acid first… P: Okay. TB: And then we’ll trim that bad part of the skin last. P: Okay. No problem. TB: See how it’s doing now. Because I don’t want to trim that bad skin first, because it’s going to bleed too much, and then the acid won’t work properly. P: Okay. TB: So first, we’re going to do that acid, stop those two sides from growing, then we can trim the all bad skin. Okay? P: No problem. The most important thing is that’ I don’t feel the pain so that’s it. TB: And you’re not feeling any pain now are you? P: No. M: That’s acid. You burn with acid? TB: Yes. M: Kiselina? TB: That acid is phenol. M: Yeah, yeah, I know. TB: And no pain? P: No. TB: So we’re doing okay? P: Yes. No, I was looking that that’s why I like it happened (it hurt). TB: Yeah, that’s the only reason why you felt that way. P: Yeah. TB: Now it’s not really bleeding so that’s good. And then afterwards, when we’re done, I’ll give you all the instructions how to dress this toe okay? P: Okay. P: How long do I need to put a bandage on? TB: For a week, P: Oh, for a week? TB: And then we come back, we take a look how its healing… P: Ah ha. TB: Then I give you a new set of instructions depending on how it looks. P: Okay. TB: Big. Didn’t you see, you saw that, Mom, right? M: These things make infection? TB: Yes. M: That grows inside you skin or not. TB: Yes. Knowing the kind of Serbian mom you are, I’m sure you would have gotten in there, you said it yourself, you would have jumped right in there! P: But you know this pedicure I went to, she also got a piece, but she probably didn’t get everything. TB: Yes and plus, it’s very hard, especially if it’s painful. If it’s bleeding, you can’t see properly, and again if the nail is very wide, it’s very hard to get to the very end of the nail. P: Yeah, you know like when she was cutting that like. there wasn’t so much bleeding. She just cut a piece and pull it out but see, obviously there were some more. TB: So as you can see, Mom, no bleeding, huh? How does that look? It looks good because I removed the bad skin. M: Bad skin. Yeah, of course. P: So is there going to be a bump? TB: Is there gonna be a bump? P: Yeah? TB: Not as big of a bump. P: Okay, that’s good. But at least it won’t be red, so it’s okay. TB: Yes. P: That’s good, and there’s not gonna be that bad tissue? TB: No. P: Good. M: You know my pedicure also cut around my nails, so like you know. (?) TB: So this one… TB: We’re gonna remove as much of this bad skin TB: So, see that bump? M: I know. P: So tomorrow, probably , I don’t need to walk as much as I was supposed to? TB: No, you’re gonna take it easy tomorrow. P: Okay. M: Maybe Sunday also. (Patient and mom have a conversation) TB: So when it heals, it will be smooth. M: Yeah. (patient and mom have a conversation) TB: So, you can see, this…gone. TB: Big, uh? M: That’s really big. TB: Yeah. M: That’s after it will grow up new skin, everything? TB: Smooth. TB: So, this thing is going to bleed; that’s normal. Okay? M: Yeah? TB: Yeah, because remember that tissue, is all just blood vessels. So normally I get people to leave this on for 24 hours before they change it. We’re gonna change it a little bit sooner so the back so the bandages don’t get stuck to the side of the toe, okay? P: Uh-huh TB: You’re still on your antibiotic, right? P: Yes. TB: Okay. How many more days do you have? P: I am not really sure how much I have. Maybe a few more days. TB: Yeah, I gave you just for seven days. P: Yes. TB: So should be almost there (finished). P: I had one today like three, three-thirty like I’m gonna have one tonight. P: 9: 30. So when do you want me to change this bandage? TB: Tomorrow morning. P: Tomorrow morning. TB: Yeah, so when I take off this tourniquet, When I get some, some… M: At my house, I don’t have this bandage. TB: I’m gonna give you this; don’t worry, Mom. O: Okay. TB: I’m gonna give you everything, Okay? O: Okay. TB: So that’s why you don’t have to worry about it today. O: Maybe he will come in for checking? TB: He’s gonna come in one week. P: Okay. M: Next Friday. P: So maybe next Friday, uh? TB: Yeah. TB: Okay. TB: That’s one big toe! TB: All finished! P: Okay, good. M: Thank you!

100 thoughts on “EXTREME INFECTED INGROWN TOENAIL REMOVAL OF DEFORMED TOENAIL SURGERY”

  1. If it’s not too much to ask for can you shout me out in your next video if not that’s 👌🏻

  2. I know it looks super bad for a lot of people. I was horrified watching this but I’d feel okay now knowing what’s coming if I ever have to get the same

  3. one time i stepped on my foot the wrong way i broke a piece of my toe nail off into my foot they gave me a shot for numbness i jolted and the needle went through my bone and it went onto the door

  4. I had this done on my big toe and let me tell you- even getting this shit done on myself, watching this video literally hurts my toe. Also, I’m such a baby but the cold spray before the needle is a huge help

  5. Get toe worked on, leaves with it the same size after bandaging xD. I had this done on one side of my toe and it is so nice to have a normal nail. Excellent video and great work

  6. This guy is the most soothing, smart, easy going, awesome sense of humor and educated foot specialist I think I could find. Love Jonathan. Wish I was Canadian to see him work. I live close. Maybe 1 day Ill go for some legal Canadian citizenship. Great Country. Great Flag. I can sing the whole anthem in English. Big hockey fan. Go Bruins.

  7. I enjoy the clicking, then the spin, and seeing how much of the nail is removed it's my favorite part of the video.

  8. Oh my god, that's about the most ingrown nail I've seen on this channel. I can't believe that was caught under his skin this whole time… 😥

  9. 17min thats some speed removal.

    Also that poor man will scream in agony for the first two nights. Even with pain killers.

  10. Bro both of my toes and on both sides look like this almost exactly just not as bad inflammation but it fucking hurts and I hate shots so I dont wanna go to the doctor

  11. I like how you check to see if the patient's toe is numb by sticking your tool underneath the toe nail.. and by the time its verified the toe is completely numb you have pretty much finished the most gnarly step to watch haha!

  12. Speaking of ingrown toe-nails, my shoes.. All of them, are kinda smaller, exept for the white shoe. I'm kinda afraid that i might get an ingrown toe-nail because of that.. D:

  13. OMG the worst feeling!! I had my an ingrown before I could still feel it even tho they numbed it !! I cried 😭😭😭 & my whole nail bed was removed 😔

  14. Ya ever like picking your scabs?

    See at 14:00 I take immense satisfaction at seeing that skin get taken off
    It’s so satisfying

  15. This is fked up. I really want to see the end result, where the toe is healed up without any visual traces of the past operation..

  16. It get me when he start cutting like it sent a shiver up my spine but for some reason I still watch with amazement.

  17. So disgusting but I have a ingrown toe nail not this bad but it hurts and I’ve been trying to find vids to help me remove it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *